Obecność w social mediach dla wielu branż jest już obowiązkowa. Coraz częściej doceniają to miejsce w sieci również producenci z branży agro. Budowanie społeczności, angażowanie jej, publikowanie treści to tylko kilka aktywności, na które należy poświecić swój czas aby profil żył i był traktowany poważnie przez osoby obserwujące działalność i ofertę producenta.

Gdzie w social media najwięcej jest agrostron ?

Oczywiście Facebook, tutaj najchętniej zakładane są profile poszczególnych producentów i firm. Coraz częściej również Instargam, choć można powiedzieć, iż znajdziemy tam głównie sektor maszyn i urządzeń dla rolnictwa oraz kilkanaście gospodarstw sadowniczych.

Jeszcze kilka miesięcy temu znaczny udział rolnictwa i sadownictwa posiadał aktywne i działające profile w Google+, ale w ostatnich tygodniach coraz częściej ich aktywność przenosi się w stronę profilu na facebook-u.
Twitter to głownie obszar mediów rolniczych oraz ogrodniczych. Nieliczne konta na Twitter-ze funkcjonują w obszarze agro jako samodzielne. Najczęściej łączone są one automatycznie z wpisami wykonywanymi na profilu facebook-a.

Taki stan posiadania i obecności można określić na chwilę obecną. Za kilka tygodni układ i siła social media w poszczególnych profilach może przyjąć układ bardzo zmieniony od opisywanego powyżej.

Jedno jest już dziś pewne. Social media i aktywność w tym segmencie dodatnio generuje ruch związany z oglądalnością poszczególnych serwisów i stron internetowych, a tym samym dotarcie z daną treścią do konkretnego użytkownika.

Poza tym social media,

głównie Facebook oraz Instargam zabierają część budżetów marketingowych wcześniej lokowanych głównie w Google AdWords.

Pamiętać należy, że każdy profil tak jak i strona internetowa muszą być aktualizowane i prowadzone systematycznie. Nie można odpuścić komunikacji, przeczekać zimę co w sektorze agro bardzo często jest praktykowane. Wiosną nie jesteśmy wstanie od pierwszego wpisu wywołać rewolucji i pozyskać stałych i lojalnych odbiorców.

Dlatego jeśli brakuje czasu, pomysłu oraz zasobów ludzkich do prowadzenia tego typu komunikacji warto postawić na współpracę z naszą firmą w mediach społecznościowych. Ile to kosztuje i dlaczego ? Na to pytanie nie jesteśmy wstanie tutaj teraz odpowiedzieć.

Każdy rodzaj współpracy rozpatrujemy indywidualnie, gdyż każdy klient posiada inne potrzeby jak również zakres działań.

Tym niemniej rekomendujemy korzystanie z tych rozwiązań dla budowania marki i relacji z naszymi potencjalnymi odbiorcami !

Powodzenia !